8 juni 2016

En lite mindre tavla som omväxling

Efter den där förra tavlan som var ganska stor och tog tid att göra, så gjorde jag snabbt en liten tavla. Med bara prickar, inga ringar. Vanlig akrylfärg och lite metallicfärger. Prickarna skapade med bakänden av en pensel.
 Den är bara 15 x 15 cm.
 Fast med den där fotoredigeringsappen så kunde jag förstora upp den en aning ... Tänk om jag skulle ge mej på att måla en tavla som var så där stor. Så mycket färg det skulle gå åt! Och ganska knepigt rent praktiskt ...
Grunden till denna tavla såg ut så här, innan prickarna började växa fram ...

Och här har det varit halv storm både inatt och hela dan - riktigt otäckt ibland när hela huset knakar och skakar. Dessutom så kallt så jag blev tvungen sätta på värmen i huset igen - ska man verkligen behöva göra det i juni? Tydligen. Huvva!

2 kommentarer:

Susanne Johansson sa...

Snyggt! Rena terapin ;)

myrica sa...

Så fina dina tavlor blir.
Ha en trevlig helg
kram

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...