19 apr. 2016

Retro hyllpapper och en potatismosburk

Nån gång för flera år sedan hittade jag på second hand en rulle hyllpapper av äldre årgång. Jag klädde in fyra ringpärmar (såna där mörkröda av papp) för min receptsamling. Nu har jag rensat ur min receptsamling och slängt i princip allt (samlar recept på Pinterest istället) så pärmarna kan nu användas till nåt annat.
Häromdan då jag rensade ur köksskåpen så hittade jag en plåtburk för potatismos som varit tom i flera år (jag gör hemlagat potatismos numera). En riktigt fin burk i alla fall. Jag skulle kolla om såna finns att köpa fortfarande och då fann jag att precis en sån burk finns på auktion på Tradera med ett utropspris på 65 kr! Och det har sålts en förut för 126 kr!! Och en för 128 kr!!! Och en för 181 kr!!!!!!
 Attans, jag skulle kanske ha sålt burken. Men inte trodde jag väl att den hade nåt andrahandsvärde. Nåväl, nu har jag alltså tapetserat den med hyllpappret. För jag tänkte ju ha den till nåt annat än potatismos och ville därför ha ett neutral utseende på burken.
Så här ser hyllpappret ut i närbild. Skulle vara fint att hitta mer hyllpapper för det är inte alls dumt att tapetsera saker med.
Undras om burken är värt nåt med retrohyllpapper på?? Den är ju fortfarande lika användbar och faktiskt snyggare! Hmmmm ....
Några andra burkfynd (och en tändsticksask) från köksskåpsrensningen, tapetserade med olika papper.

2 kommentarer:

lopplisa sa...

Oj! Visste inte att en plåtburk av det slaget kunde vara så värdefull!! Nä, men du gjorde rätt att pimpa den med finpapper. Blev ju urläcker!! Härligt hyllpapper!

myrica sa...

Så fina dom blev med retro papper, kul att fixa, det blir som nytt.
Önskar dig en trevlig dag
kram

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...