27 mars 2016

Verktygsvagn

Tim har varit här i helgen och eftersom han inte varit här sedan jag fyllde år, så fick jag nu min födelsedagspresent. En verktygsvagn - Cocraft från Clas Ohlson. Ja, jag hade önskat mej en sån, för jag har verkliga problem med att hålla reda på verktygen. Jag har dom i en garderob på bottenvåningen och i en kärvande lådhurts (samt utspritt på golvet) i källaren. Sen hamnar skruvmejslar, hammare och tumstock lite varstans i huset när jag använt dom. Så jag tänkte att om jag har en plats - som också är flyttbar - för alltihop, så jag kan ta med mej hela konkarongen - eller delar av den - när jag behöver ett verktyg, så kanske - förhoppningsvis - verktygen återbördas dit dom hör hemma efter användandet, istället för att bli liggande där dom senast användes så jag alltid måste försöka lista ut var denna plats var.
 Som en större resväska med handtag och hjul. Den var större än jag trodde (Mått BxDxH 45x25x63 cm) men det är bra, då ryms nog det mesta. Fast den är av plast känns den stabil och rejäl, och det är faktiskt 10 års garanti på den.
 Den övre lådan kan lätt lyftas av och har ett bärhandtag (turkos). Handtaget som man drar hela kärran med fälls ner i locket. Den nedre lådan rymmer t.ex. borrmaskin, sticksåg och skarvsladd.
 Den övre lådan har ett uttagbart tråg där lämpligtvis skruvmejslar och skiftnycklar kan rymmas.
Ovanpå lådan är två små fack för småprylar.

Så klart kan man använda vagnen till annat än verktyg också, som pysselmaterialförvaring kanske. Jag ska i alla fall försöka sortera upp mina verktyg, skruvar, spik och annat som hört till.

Vårvädret är idag blåsigt, mestadels mulet, men åtminstone 8-9 plusgrader. Hade det varit mer sol så kunde man ha satt sej på brotrappan och lyssnat på fågelkvittret ett tag. Kanske i morgon.

2 kommentarer:

lopplisa sa...

Ja, himla praktiskt system (om man är ordningssam och lägger tillbaka verktygen eftersom....)!! :) Ser jädrans stabil och "handy" ut! Grattis!

Miris Skaparlusta sa...

Ja, meningen är ju att jag ska bli ordningsam med hjälp av denna vagn. Som jag nu placerat väldigt centralt i huset, nämligen i trapphallen som jag passerar oavsett jag ska upp på övervåningen eller ner i källaren.

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...