Vårhalsband på kvinnodagen

Jag tog en paus i röjandet idag. Istället för att bara förpassa lösdrivande pärlor dit där dom hör hemma, så bestämde jag mej för att göra nåt av dom. 
Det blev ett halsband av en modell som jag förvisso gjort tidigare - så det är inget speciellt nytt med det, annat än själva valet av pärlor.
Det var dom där ljusgröna och turkosa rektangulära pärlorna som låg och skräpade bland diverse udda pärlor. Dom kompletterades med små guldpärlor och dom där guldpärlorna med nät
Och istället för att sitta nere i butiken och pyssla, så hämtade jag upp det där extramaterialet - pinnar, guldpärlor och kedja - så nu har jag mer lösdrivande material som ska återbördas dit där det hör hemma ...
Nå, jag har åtminstone samlat det i en låda ...

På tal om att det är Internationella Kvinnodagen idag, så läste jag just en artikel om att Facebook hotar stänga en feministisk sida. Det är ju inte första gången Facebook demonstrerar sin amerikanska pryda dubbelmoralcensur (t.ex. amningsbilder och nakna statyer), samtidigt som man godkänner hot, hat, rasism och sexism. Jag har inget facebookkonto (av andra orsaker), men blir ändå frustrerad varje gång jag läser om dessa bisarra policyregler.

En mycket positivare artikel hittade jag också: Choklad kan minska risken för hjärtinfarkt!

Read Comments

1 kommentarer:

lopplisa sa...

Fint halsband!! Ja, det var då ett roligt sätt att samla lösdrivande pärlor på :) Passar mitt kynne väl!! Det värsta är väl att man inte längre blir förvånad när Facebook kommer med så idiotiska inskränkningar, samtidigt som de tycks anse att hot och våld tillhör god sed på nätet :( Dåligt!