23 mars 2016

Små sprayflaskor

Ett överraskningspaket fanns i postlådan idag. Jag har tänkt länge att jag skulle skaffa små sprayflaskor för att spraymåla med, och för tre veckor sedan beställde jag dom - och glömde bort det. Men det var ju en trevlig surprise att öppna det där paketet nu då!
 Jag testade genast ett par av flaskorna (det är tio stycken) genom att fylla på lite akrylfärg och spä ut med vatten.
 Och la ut några papper och testsprayade. Det funkade finfint. Sen tog jag och rensade slang och spraymunstycke genom att spraya rent vatten, för att inte riskera att det blir täppt för det är en tunn slang och litet hål.
Så här ser flaskorna ut utan färg. Dom rymmer ca 30 ml så dom är små (total höjd knappt 10 cm), men det är alldeles tillräckligt för mina behov. Naturligtvis kan dom användas till annat än att spraya färg - t.ex spraya vatten på brödet när man gräddar det för att få en knaprig yta.

Jag beställde dom härifrån, inte ens 30 kr för tio stycken och fraktfritt!

Vill man ha större flaskor finns det här, fem stycken 100 ml för knappt 25 kr och givetvis fraktfritt.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...