21 mars 2016

Korkade möss och annat pyssel till påsk

När jag rensade ur min receptsamling så hittade jag lite annat också. Ett pyssel av vinkorkar och diverse annat material. Jag fotade av bilderna. Från vilken tidning idén kommer vet jag inte.
 Två små möss gjorda av vinkorkar, tändstickor, tops, kartong, piprensare och rullögon.
(Klicka på bilden så den blir större)

Topsen klipps av och målas svart - den blir nos. Tändstickorna blir armar och ben. Ett par öron av kartong sticks ner i skåror i korken. Limma fast rullögonen och rita en mun. Och med en piprensare som svans så kan musen hålla balansen och stå upp.

Påskkärringar av tomma toarullar hittade jag också. Jag tog inte med beskrivningen till dom, men bilden funkar ändå som inspiration tänker jag. Flirtkula eller liknande i lagom storlek till huvudet. piprensare till armar och så lite tygrester till kläder. Jag har inga vinkorkar att göra möss av men toarullar har jag, så möjligen gör jag en gumma eller två.
Annars så jag får hålla till godo med påskhönorna jag gjorde förra året.

Andra Påskpysselrepriser.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...