Inte precis nån vår än

Fast jag ju gjorde ett vårhalsband igår, så fattade vädergudarna inte vinken - idag har det snöat igen. Och snödrivorna ligger fortfarande meterhöga här. Men det är i alla fall inte kallt, minst en plusgrad var det idag.

Eftersom jag ännu inte burit ner överblivet materiel efter gårdagens pyssel (och även ett par guldfärgade örkrokar fanns lämpligtvis inom räckhåll), så gjorde jag idag ett par örhängen, som jag då envisas med att kalla vårörhängen.

Inte heller dessa är någon revolutionerande ny modell, men kombinationen guldkedjor och gröna glashjärtan (som också fanns här uppe på vift) är ändå ny. Vad som fattades var ett par öglepinnar och bindringar (behövdes inte till halsbandet), men istället för att gå ner och hämta såna, så använde jag de avklippta bitarna från hattpinnarna från igår som jag sparade på just för att dom faktiskt skulle kunna räcka till nåt. Så det blev handgjorda bindringar och öglepinnar - några ören sparade jag väl på det (att tid är pengar räknas inte i mitt fall, för just tid har jag mer av än pengar).

Enligt väderprognosen ska det visst bli en del sol från och med fredag och åtminstone en vecka framåt. Och 3-6 plusgrader. Vi får väl se. Bara det inte blir ishalka. Vi har haft tur i vinter och sluppit det hittills.

Read Comments

2 kommentarer:

myrica sa...

Ja man väntar på att det ska bli lite mera sol och som här har det snöat och sedan regnat, bara blask, det kan räcka nu, Nu vill vi ha sol.
Snygga örhängen och halsbanden var snygga.
Ha en bra dag

lopplisa sa...

Korkade vädergudar, men fina örhängen!! Hoppas nu att dessa gör susen :) Japp! Nu är man ju redo för vår. Har sett första veteranbilen på gatorna, asfalten på gångvägen utanför knuten indikerar årstidsbyte genom att vara vårlikt torr och dammig och en och annan A-lagare har lapat sol i stans soligaste slänt! Vi får väl hoppas!!