Guld och turkos

Om det verkar bekant, så - jo, jag har nog gjort ett och annat i den färgkombinationen. För jag tycker det är en fin kombination. Och på gamla dar har jag börjat gilla guldfärgat. Nån gång för länge sedan gjorde jag en färganalys och fick veta att jag var "sommar" och skulle ha svala dämpade färger och silver. Men jag gillar ju dom flesta färger och kan nog ha det mesta också, utom beige. kritvitt och svart. Är man gammal, grå och glåmig så ska man väl - enligt den där färganalysteorin - ännu mer hålla sej till kalla färger, men jag tycker jag behöver mer färg och hellre guld än silver, just för att inte se så glåmig ut. När jag slutar färga håret och blir vithårig, kanske silver matchar bättre (jag har ändå mer sånt), men både varma och starka färger vill jag nog fortsätta med.

 Kombinationen guld och turkos är väl både varm och kall.
 Armbandet består av guldfärgade filigreepärlor och turkosa lätt krackelerade glaspärlor på elastisk tråd.
Till örhängena har jag också använt små guldpärlor.

Ett par tidigare örhängen i guld och turkos.
I inlägget med dom örhängena länkar jag till mer i den färgkombinationen. Det inlägget är från april 2013 så jag måste ju kolla om det blivit mer sen dess.
Hittade ett armband från augusti 2013.
Och så var det ju örhängena som jag gjorde för bara ett par veckor sen ... Uh, dom hade jag redan glömt bort (hur dement är jag?). Nå, dom är för pråliga för att användas till vardags, så dagens enklare modell blir kanske mer använda.

Read Comments

1 kommentarer:

lopplisa sa...

Hahaha du hittar då en hel del fint i dina samlingar! Och smaken är nog inte som baken, delad - men cyklisk :) Allt går och kommer åter på något vis