5 mars 2016

Decoupageat burklock

Nyåkers kubbar är goda, och dom kommer i praktiska plastburkar. En av burkarna återanvänder jag till fröknäcket för det blir precis lagom. Jag bestämde mej för att tapetsera locket.
 Jag tog den där gräsligt fula tapeten som jag hittade på vindan (härrörande från det där rummet vars uppvärmning föranledde vattenkatastrofen - mitt sovrumstak hänger fortfarande på tork). Den gräsligt fula tapeten behövde piffas upp och till detta klippte jag ut lite blomster ur en blomkatalog.
Sen tapetserade jag också ett par Aladdin-askar. Och så bakade jag en plåt fröknäcke för att fylla lådan.

2 kommentarer:

lopplisa sa...

Tjusigt och så mycket roligare än missvisande skrifter på lock från tidigare köpeinnehåll! :) Påminner lite om sextio- till sjuttiotalsdesign

myrica sa...

Lådan ser både fin och det som är i ser gott ut,
Jag får aldrig fart på det där att fixa egna snygga lådor, får ta tag i det men när......
Ha en bra dag
kram

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...