16 mars 2016

Bortglömt, återfunnet och färdigställt

Jag öppnade en låda som stod på golvet i gymrummet (som numera mest är ett lager för allt jag försöker sortera upp). Lådan hade stått där ett tag och andra lådor hade hamnat ovanpå så jag hade ingen aning om vad som fanns i den. Det var flera kilo pärlor! Kristallpärlor och andra glaspärlor som jag vid något tillfälle tagit upp från butiken och sen glömt bort (som vanligt). En viss känsla av att det saknats en del pärlor i butiken har jag haft, men jag har inte så mycket koll och allting är i en allmän oreda, så det är inte så lätt att veta om nånting fattas eller bara befinner sig på fel plats. Men att vara lite glömsk kan ju då orsaka trevliga överraskningar ibland.

Det fanns annat i lådan också, bland annat en påse med ett påbörjat makraméarmband. Jag hade hunnit få dit 4-5 pärlor innan detta projekt blev ett UFO och glömdes bort.
 Eftersom ingen UFO Cyberjunta är igång just nu så fick jag motivera mej själv och fick faktiskt klart detta armband idag.
 Det var lite trassligt att få ihop eftersom de två raderna är hopbundna med varann. Kongopärlor i cerise metallicfärg, trädda på silkesnöre. Knytningen gjord med vaxat bomullssnöre. Knappen (en sån där med bara ett hål i mitten) gjord av cernitlera nån gång i en svunnen tid, råkade jag hitta i en ask med diverse bråte.

2 kommentarer:

lopplisa sa...

Så fint!! Och vilken glans på pärlorna! Hahaha ja, kanske blir det en omgång Cyberjunta till hösten. Jag har ju själv en del oavslutade grejer hemma som bara ligger och skrotar.

myrica sa...

Ibland är det riktigt trevligt att hitta en låda som man inte vet vad det finns i,i ditt fall var det en skatt.
Jag har oxå lådor som jag lagt bort en massa i, för ett tag sedan så röjde jag bland mina kläd lådor och det blev inte mycket kvar, det fick gå till Erikshjälpen, kan vara någon annan som vill ha mina stickade tröjor.
Ha en bra dag, jo snyggt du fick till det.
kram

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...