15 feb. 2016

Tunna av klädnypor

Jag blev plötsligt varse var jag förvarade dom där "spagatklämmorna" jag använde till lådorna häromsistens. I  en tunna gjord av klädnypor. Nåt som Tim gjort en gång i tiden i skolan eller hos dagmamman.
 Sju klädnypor (=14 delar) har det gått åt. Limmat på en stomme av en halv toarulle. En pappskiva i botten.
Ett par snören håller ihop det hela.
En bunt spagatklämmor eller annat småkrafs ryms bra här.

Några småaskar har jag hunnit tapetsera sen sist. Utan klämmor.
Också till förvaring av småkrafs.

2 kommentarer:

lopplisa sa...

Skriver du innehållet utanpå lådorna? Det har jag hoppat över... leder ju till goda överraskningar vid öppnandet av lådor som inte används så ofta, men rätt tidsödande när något specifikt ska letas upp :) Fin förvaring av klämmorna!

Miris Skaparlusta sa...

Nä, jag har inte skrivit nåt på lådorna (än i alla fall). Eftersom det sällan blir mer än två likadana så finns en rimlig chans att minnas vad varje låda innehåller. Åtminstone kan det ju bli en välbehövlig minnesträning. Sen är det ju kul med överraskningar också ibland :)

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...