29 feb. 2016

En massa pennor

Jag hittade en plåtlåda full med pennor häromdan.
 Ja, egentligen har den legat i princip fullt synlig där den låg (bara lite undanstoppad och delvis skymd under annat), men jag har av nån anledning inte reflekterat över vad den egentligen innehöll. Nu tog jag fram den och kollade. En massa pennor var det!
 Det är färgpennor, blyertspennor (jag har tydligen tagit ut ett par nån gång), akvarellpennor, kolpennor (ett par var vässade och använda) och metallicfärgpennor. Dags att börja rita och måla nu!
Men att ha dom i det där plåtskrinet kändes opraktiskt - stort och svåröppnat och oftast är det väl bara en typ av pennor man använder vid varje tillfälle. Så jag tog ut dom och buntade ihop dom. Dom tre varianterna av färgpennor la jag i en låda tillsammans med de tjockare färgpennorna, så har jag allt vad färgpennor gäller samlat på ett ställe. Kolpennorna och blyertspennorna får samsas med andra blyertspennor i en burk.

Så tänkte jag att jag har väl mer färgpennor så varför inte leta rätt på dom och verkligen samla ihop allt.
 Och hittade ännu en plåtlåda innehållande akvarellpennor. Den lådan är i alla fall mindre så dom får ligga kvar i den. Dom "riktiga" akvarellfärgerna har jag ännu inte lyckats lokalisera, så skulle jag få för mej att måla akvarell får jag väl hålla mej till pennorna tills vidare.
 En pappask med gamla färgpennor från Tims skoltid och mera metallicfärgpennor. Dom får samsas med övriga färgpennor i lådan.
Och en bunt blandade färgpennor i en burk, dom hamnade också i lådan som nu är tämligen full. men skulle det dyka upp några fler vilsekomna pennor så ska dom väl kunna gå ner, eller så får jag byta till en större låda.

Det blir till att plocka fram målarböckerna ikväll och testa lite pennor.

Har nån någon idé om vad jag ska göra av den där nu tomma plåtlådan då?

1 kommentar:

lopplisa sa...

Förvaring av plattfisk?? Nä, tyvärr jag hittar inga seriösa idéer! Vilken fin pennskatt!!!

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...