Små paket från Kina

När jag kom hem från Umeå i fredags hade jag ett litet paket i postlådan. Jag beställer ju inte särskilt mycket och ofta nu för tiden, sen jag stängde butiken, men ibland kan jag inte motstå när jag hittar nåt fint - och så är det ju så kul att få dom där små paketen från Kina.

I paketet som kom i fredags fanns detta. Silvriga metallpärlor (tunga och gedigna) med rhinstenar. Jag köpte en förpackning med blandade färger. Dom finns att köpa här, 50 st för ca 54 kr fraktfritt. Dom är 10-11mm i diameter, ca 5mm höga, och hålet är 5mm så dom går på tjockare remmar och ormlänkar.
Jag har inte hunnit göra nåt av dom, men det kanske kan bli nåt under julhelgen.

För nån vecka sen fick jag ett annat paket. Jag beställde örkrokar för jag började ha lite dåligt med såna. Och då hittade jag hos samma säljare dom här.
Riktigt söta hängen av guldfärgad metall, med rosa emalj och en vit pärla. Dom finns här, 10 st för ca 13 kr fraktfritt.
Dom var ju väldigt enkla att bara hänga på ett par guldfärgade örkrokar.
Dom har snygg baksida också.

Och på tal om örhängen så gjorde jag för ett tag sedan några med stickare. Bara för att det är enkelt. Själv använder jag inte såna för mitt hår når ner över örsnibbarna och då syns dom inte, så jag använder bara hängande örhängen. Men nån gång kanske jag kan komma mej för att sälja mina smycken, så då kan det väl vara kul med lite olika modeller.
Knappar, blingstenar och längst ner ett par tillplattade guldfärgade pärlhattar.
Ett par såna här pärlhattar som jag drämde till med hammaren.

Read Comments

2 kommentarer:

myrica sa...

Så fina pärlor, det blir fina smycken.
Önskar dig en Riktigt GOD JUL
kram

Miris Skaparlusta sa...

Önskar en riktigt God Jul till dej också, Myrica!