14 dec. 2015

Julpyssel

Inget julpyssel har jag åstadkommit i år. Så jag letade efter lite inspiration att dela med mej av från den wida webben. Hittar jag mer snabbfixat så fyller jag på efterhand, nu blev jag för trött i ögonen.
Ett julkort med knappar från Cutecardideas.com
En annan variant från liveinternet.ru. Plus en del andra kortidéer.
Sätt julgranen på dörren. Jag har visserligen gott om husrum, men jag gillar platsbesparande idéer. Mindre risk att katterna klättrar i den här granen också. Idén hittades på familyholiday.net.
Ätbara tomtar av äpplen och valnötter! Från Nö's Familie.
Rita en snögubbe och limma på bomullstussar och ett band. Denna och en massa annat hittade jag hos Miss Lassy.
Julgranspynt av pärlor och piprensare. Detta och en massa annat julpyssel hittade jag här.
"Kravlenisser" från Agnes Kreative Univers.

Tidigare års julpysselinspiration på den här bloggen hittar du under etiketten "Julinspiration".

Om du är mer för änglar än tomtar och snögubbar så kika under etiketten "Änglar"
Där finns änglar som halsbandshängen eller örhängen. Det blir fina och snabbfixade julklappar.
En massa olika pärlor och olika varianter av vingar.
Och dom ryms ju lätt i en presentask av en toarulle ...

Kanske lyckas jag göra nåt dom dagar som är kvar till jul, men i alla fall ska jag plocka fram renarna, tomtarna och julgranen jag gjorde förra året.


Och vi har faktiskt vinter i Boliden nu.

3 kommentarer:

lopplisa sa...

Tack för fin inspiration! Hahaha ja, renarna är en personlig favorit och toarullsipaketen förstås! Har ni så mycket snö nu att framkomligheten försvåras förresten? Eller har du fri lejd till brevlådan?

Miris Skaparlusta sa...

Vi har alldeles lagom mycket snö, nån decimeter, och det är plogat så jag kommer till postlådan (väntar faktiskt ett litet paket från Kina).

Susanne Johansson sa...

Hej Miris! Många inspirerande tips du delade min personliga favorit är tomtenissarna med fotona

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...