7 dec. 2015

Halsbandsrepriser

När man har hållit på och bloggat några år och dessutom har dåligt minne, så kan man överraska sej själv när man bläddrar igenom sin egen blogg. Det upptäckte jag härom veckan då jag uppdaterade sidorna här till höger, med armbands-, örhänges- och halsbandsidéer. Dessa sidor är till för den som söker inspiration just för dessa saker.

När jag la in de senaste halsbanden upptäckte jag det här blåa halsbandet - och har inte det minsta minne  av att ha gjort det! Det var i maj förra året jag gjorde det och nånstans har jag väl kvar det men jag minns inte att jag sett det. Jag har ju försökt sortera upp smyckena ifall jag skulle vara på nån marknad och försöka bli av med lite, men det har gått trögt. Värst är ju faktiskt att jag måste prissätta allt också. Jag får ta nya tag nästa år.

Och om inte jag själv kommer ihåg vad jag gjort så gör väl ingen annan det heller. Så i brist på nya skapelser bjuder jag här på en repris av några halsband. Örhänges- och armbandsrepriser kommer senare. Jag länkar till originalinläggen under varje bild, där finns fler bilder och lite om hur och av vad, halsbanden är gjorda.








4 kommentarer:

lopplisa sa...

Kul med en liten halsbandsexihibition å fint att se de samlade i ett sammanhang! Det sista ser ju smäktande gott ut dessutom! Fan, du kanske skulle kunna designa ätbara halsband, finare en det traditionella från barndomen.. vilken affärsidé :)

Vad gäller minnet, så finns det nog inte en sportslig chans att minnas alla blogginlägg, om man som du har producerat hundratals sedan 2010! Fattas bara :)

Miris Skaparlusta sa...

Ja, dom där non stop-pärlorna ser verkligen goda ut! Riktiga non stop skulle nog gå sönder om jag försökte göra hål i dom och då skulle jag förstås äta upp allihop. Not so good. Men ett halsband av ett gäng skumtomtar vore kanske nåt i juletider. Och geléhallon och skumbananer. Och lakritsremmar (dom äter jag inte) med hängen av mariannekarameller ... Marianneörhängen? Hm. Jag kanske skulle satsa på äppelringar och popcorn istället, lite mindre hälsovådligt ...

lopplisa sa...

Nu tänkte ju jag att du skulle uppfinna en maskin där man stoppade i en rad ingredienser och att det sedan ploppade ut formgivna godbitar.... :)

Miris Skaparlusta sa...

Aha! Då får jag kanske anlita sonen, han är cad-designer. Och köpa en 3D-skrivare som använder choklad eller sockermassa ...

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...