What!!!!!!!!!

Jag tror jag svimmar! Läste alldeles nyss om terroristen Mutar Muthanna Majid som eftersökts för samröre med IS. Och nu läser jag att han gripits i Boliden!!!!!

http://www.dn.se/nyheter/sverige/terrormisstankt-greps-i-boliden/


Hur länge har han funnits här? Har jag sett honom? Hur många fler terrorister har vi här?? Asylboendet där han greps ligger bara 200 meter från där jag bor!

Och jag som alltid efter olika terrordåd, nu senast det i Paris, har sagt att jag är tacksam som bor i en liten håla i norra Sverige - här är det inte så stor risk för terrordåd ...

Förmodligen har inte risken för terrordåd varit särskilt stor heller, men terroristerna gömmer sig här (?).

Fy fan!

Vi har ca 365 asylsökande i Boliden och det förekommer interna bråk där dom bor men annars har jag inte hört att det varit några större problem. Men hur ska det bli nu? Det känns inte kul alls. Deprimerande faktiskt.

Uppdatering dan efter:

Terrorismen har nått Boliden


Uppdatering söndag:

Den misstänkte terrorister är inte längre misstänkt och har släppts. Faktiskt inte oväntat för det är ju mycket som verkat konstigt.
Klantigt Säpo - skäms! Det borde bli ett rejält skadestånd till killen. Jag ber också om ursäkt för att jag trodde på det ...

Read Comments

2 kommentarer:

lopplisa sa...

Nä, och hade jag jobbat som polis där, hade jag nog satt kaffet i halsen när infot kom. Vem kunde ana?? Förstår att det måste kännas obehagligt att bo så nära händelsernas centrum, men som du skriver var nog risken för dåd inte särskilt stor (som tur är!). Sedan tänker jag att det måste vara svårt att bo på en anläggning bland andra, som flykting, och plötsligt hitta samma typ av folk man flytt från inom en vardaglig radie av ett tiotal meter.

Fy fan! Vad gör man åt hela situationen? Man vill ju inte bli påverkad till den grad att den egna vardagen mer eller mindre medvetet inskränks, samtidigt är jag glad att jag slipper pendla varje dag till/från jobbet kollektivt. Såg på nyheterna igår att det var klart färre tunnelbaneresenärer i rörelse än vanligt, vilket säger ganska mycket och jag hörde av en bekant att någon på hennes jobb hade tagit en lång omväg till jobbet, bara för att slippa åka förbi Centralen.

Miris Skaparlusta sa...

Ja, som du påpekar, Lopplisa, de som drabbas mest av detta är ju de som flytt från terrorn och trott sig funnit trygghet och så är grannen en av dem de flytt från. Dessutom drabbas ju alla oskyldiga av den ökade misstänksamheten som helt säkert blir följden av detta. SD kommer att vinna poäng på att migrationsverket släpper in och ger husrum åt terrorister.

Men man kan ju inte låsa in sej och sluta leva av rädsla för terrorismen, det är ju dit dom vill ha det och då har dom ju vunnit. I storstäder är det nog inte fel med större vaksamhet, men här i Boliden går nog livet strax vidare som om inget hänt. För egentligen har ju inget hänt, inte ens ett skott avlossades.