Bara några enkla örhängen igen + lite panikkaos

För ett par veckor sen då jag satt här och inte orkade göra nåt vettigt så gick jag ner i källaren och hämtade lite pärlor, rondeller, hattpinnar och örkrokar. Att sätta pärlor på pinnar är ju faktiskt mycket roligare än att dammsuga.

 Mycket simpla örhängen som helt baserades på pinnarnas längd - bara prova vilka pärlor som kan kombineras ihop så det blir precis lagom mycket pinne kvar för att göra en ögla. Det blev tre större pärlor i kombination med strassrondeller och silverfärgade akrylmellandelar.
 Stora gröna akrylbikoner.
Lila med silvrigt strassliknande gropar
"Såpbubblor"
 Och så sex mellandelar staplade på varann.
Sen kom jag på att det kunde bli fint med två såna där hängen på vardera örhänget. Det ena förlängt med två kedjelänkar så det blir olika längd på dom.

I övrigt fick jag lite panik idag då jag fick två brev från Landstinget med kallelse till lungkliniken och röntgen i Umeå 30/11. Det räckte tydligen inte med datortomografin som jag var på här i stan. Breven innehöll en massa tider och inställelsedestinationer och instruktioner och förmaningar, och det blev bara helt kaos i hjärnan på mej. Efter att min kära syster (och hennes man) lovat att skjutsa mej, hålla mej sällskap mellan undersökningar och möten, och lotsa mej i Norrlands Universitetssjukhus vindlande korridorer, så känns det något bättre. Men jag ska vara där kl 9.30 för PET-CT FDG skanning och det tar väl bortåt två timmar att köra så det blir att stiga upp alldeles för tidigt (å andra sidan ligger jag säkert vaken hela natten och gruvar mej). Efter denna skanning är jag radioaktiv och får inte vara i närheten av gravida eller barn de närmsta timmarna (!). Sen blir det EKG och ett läkarmöte på e.m. Om jag har tur får jag åka hem sen om dom tycker sig ha fått svar nog efter lungskanningen, men jag är inbokad för bronkoskopi nästa morgon kl 8 och har fått rum bokat på patienthotellet. Risken är i alla fall stor att dom, för att bli riktigt säkra på att det är sarkoidos och inget annat som lurar, vill knipsa smakprover ur mina lungor. Låter kul, va? Inte. Och så måste jag komma ihåg att gå till Hälsocentralen och lämna några blodprover nästa vecka inför detta. Det blir att fylla mobilen och datorn med larm och påminnelser, sirener och blåljus ... Chocken fick mej att glömma äta frukost idag, inte förrän efter kl 15 kom jag ihåg att jag inte ätit nåt, men nu ska jag göra mej nåt till middag.

Read Comments

1 kommentarer:

lopplisa sa...

Jättevackra örhängen!! Precis min melodi.. att skjuta på dammsugning och hantverka istället :)

Men hjälp vilket mastodontschema med tuffa undersökningar som väntar! Förstår att du är orolig, men jag hoppas att det inte är så krävande som det låter! Fint att du har sällskap av syrran! Ja, jag kommer i alla fall hålla tummarna och skicka telepatiska feel good-vibbar från London då!

Vafalls! Såg att Boliden nämndes på text-tv i samband med gripandet av den terrormisstänkte idioten som eftersöktes sedan igår! Obehagligt!!