Vacker dag vid Sidtjärn

Idag var det ett fantastiskt väder - sol och 15 grader varmt i solen, 11 i skuggan. Det var nästan mer sommarväder än det nånsin var i somras. Så jag tog en promenad (det gör jag så gott som varje dag) och idag tog jag en sväng förbi Sidtjärn. Det är en liten sjö som ligger vid byns östra kant. Den syns på flygfotot som Tim tog i somras, uppe till höger alldeles vid skogskanten. Och jag hade faktiskt med mej mobilen så jag kunde ta några bilder av den spegelblanka vattenpölen.







Och min skugga var trettio meter lång ....

Read Comments

2 kommentarer:

Annorlunda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
lopplisa sa...

:) Jättefina bilder!! De där reflektionerna går inte av för hackor inte! Jag och syrran var också ute och söndagsfotade.. i tre hela timmar, fast det kändes som knappa en förstås!

Du jag testade att kommentera från mobben igår, det gick inte, men å andra sidan har jag svårt med det överallt vad det verkar :(