Tapetserade glasslådor

I inlägget om de korkade lådorna, var det en glasslåda. Trots att dessa lådor (ICA minimumsbit) kräver lite omgörning för att bli funktionella, så har dom ett bra format. Och efter omgörningen är dom lätta att tapetsera också, och blir riktigt snygga.

 Jag har ju samlat på tapetprover (tapetböcker som skulle kasseras) och en sån provbit räcker utmärkt till en sån här låda.
 Här en brun tapet med lite tygstruktur.
 Det här är inte tapet utan ett metalliknande tennfärgat dekorpapper med lite skrynkel.
 Mörkröd tapet med samma struktur som den bruna.

Den allra första glasslådan jag fixade behöll mer av det ursprungliga utseendet. Jag gjorde ett heltäckande lock men behöll den där fliken i framkanten.
Den fliken kan stoppas ner i en skåra på framsidan. Men det var rätt krångligt att tapetsera så jag övergav den varianten och utvecklade den här nya designen.
 Så här gör jag om lådan. Jag klipper upp öppningen mer på sidorna om det ursprungliga locket för att få en större öppning och smalare kanter på översidan. Jag klipper också loss fliken som går ner på framsidan och limmar fast den där. Sen limmar jag på ett heltäckande lock på de tre lockdelarna.
 Och så sätter jag dit det där "låset".

Har jag börjat sortera grejer i mina lådor än då? Njae. Först måste jag ha tillräckligt många lådor så jag har lite att välja på :) Sen måste jag figurera ut hur mycket jag har av olika kategorier grejer så jag vet hur stora och/eller många lådor jag behöver. Och sen ... jaja. Innan jul siktar jag på.

Read Comments

0 kommentarer: