5 mars 2015

Två små askar

Efter
Före

Jag åt upp den sista karamellen i en sån där Extra-ask och en till tom ask hittade jag uppe. Jag har sparat några för att eventuellt använda till småprylar.
 Dom råkar ju ha en fiffig konstruktion som håller locket stängt så det behöver man inte fixa med. Däremot ville jag ha ett fönster så man ser vad som är i asken. Så jag klippte upp ett runt hål och efter målningen satte jag in "fönsterglas" i form av en tunn men lite styv plast som jag satte fast på insidan med hjälp av dubbelhäftande tejp.

I ena asken har jag stoppat in symaskinsnålar och i den andra ett gäng udda guldknappar, fast jag ska nog använda den asken till nåt annat när jag kommer på nåt lämpligt.
Betydligt mindre än burken jag gjorde tidigare - vilken för övrigt nu gör tjänst som förvaringsplats för gamla uttjänta batterier i väntan på att jag nån gång ska komma ihåg att ta dom till batteriholken ...

3 kommentarer:

Pia sa...

Fint och fiffigt med fönstren! Du kan då hitta på! Själv lämnar jag snart ett regnigt S-tälje för ett Oslobesök hos dottern i några dagar. Hahaha har virkat en färgglad "remsa" med bl a ett hjärta på som jag tänkte fästa på någon stolpe i hennes närmiljö. Ha en jädrans trevlig helg vettja!

myrica sa...

Så fina askar du gör, och fönstret var ju så bra, slipper man öppna och titta.
Jätte fint,
Ha en bra dag
kram

Mamma Mia sa...

Så förträfflig ide med det lilla fönstret. Bra återbruk.
Hälsningar Mia

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...