30 mars 2015

Påskpysselidéer

Här pysslas det inte mycket nuförtiden - jag är upptagen med mitt treårsprojekt som handlar om att jag ska röja upp i huset så att jag nån gång kan flytta.

Men lite påskpyssliga idéer har jag hittat. Här är några som jag sparat på min pinterestanslagstavla "Pyssla med (de kommande) barnbarnen".  Där finns ju en hel del annat också för dej som faktiskt råkar ha barn eller barnbarn att pyssla med.
Liten påskgodiskanin av en toarulle. Här är videon som visar hur man gör.
Lite större godisförvaring är dessa kycklingburkar. Hittat hos Five Little Chefs.
Söt fluffig liten kanin gjord av bomullsvadd. Från First Palette.
Tulpantavla av grön filt och en toarulle och en ram i lämplig storlek. Från A Glimpse Inside.
Fina alternativa påskägg av färgglada mönstrade papper. Från Craft and Creativity.

Och här är lite påskpyssel från tidigare år.
Från 2012 ett inlägg med en påsktavla och en tulpanask.

Diverse påskpyssel från 2011, både egna och andras finns här
T.ex den här tuppen av en strutask.
Har man såna här äggformade fimopärlor kan man göra ett påskhalsband.
Årets påskpyssel var dom här hönorna, och toarulleastrarna funkar väl som alternativ påskbukett.

Mitt påskkort från 2012 få duga i år också.

2 kommentarer:

Eva sa...

Vilket underbart påskkort
GLAD PÅSK

myrica sa...

Så mycket kul tips på pyssel.
Önskar dig oxå en GLAD PÅSK
kram

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...