Väldigt mycket stängt nu

 Jag har ju stängt butiken sen en tid och just nu är det tämligen uppenbart. Inga skyltfönster och dörren, tja ... Varje potentiell kund inser att här kommer man inte in mer - om man inte är jättetaggad på att greppa en snöskyffel och skotta fram dörren. Då kan jag väl uppoffra mej och gå ner och låsa upp. Men kanske har dörren frusit fast också. Jag träffade en granne som inte kunde få upp sin ytterdörr som har frusit fast, så hon får använda en sidodörr.
Lyckligtvis har jag en inglasad farstubro men jag har ändå fått snö ända in till dörren. Min granne Zeth plogar garageinfarten med traktorn men då lämnar han en plogvall mot bron så jag får skotta mej ut därifrån. Men det är bara framför bron och soptunnorna jag skottar så det är lagom motion. Att komma ut på balkongen är inte att tänka på, det går garanterat inte att öppna den dörren. Och stängslet runt Stellas rastgård har i stort sett kollapsat - det blir mycket att fixa innan hon kan gå ut igen.

Om snöandet upphör nån gång så funderar jag i alla fall på att ge mej i kast med att gräva fram den lila dörren - ifall nån faktiskt vill komma in där.

Read Comments

0 kommentarer: