22 feb. 2015

Stellas nya videofavoriter

Nu är det jobbigt. Stella har vårkänslor och det har varit soligt och fint ute, men hon kan inte gå ut. För det kopiösa snöandet tidigare knäckte stängslet till hennes rastgård och skulle jag släppa ut henne så skulle hon snabbt försvinna och komma hem gravid. Härom kvällen stod hon och bankade på fönstret och skrek av frustration. Jag måste snarast laga stängslet men det är inte så lätt.

För att avleda henne från vårkänslorna så sätter jag ibland på en trevlig video som hon kan titta på. Hon hade ju en favoritvideo sen förut, med fåglar som kom till ett fågelbord. Nu har hon två nya.
 Den här videon med akvariefiskar är väldigt rogivande och trevlig att titta på.
 Videon med blackbirds är mycket intressant och hon vill gärna klappa fåglarna. För att studera dom på nära håll så la hon sej på tangentbordet. Då passade hon på att trycka bort helskärmsläget, för det är ju onödigt när man har skärmen två centimeter från nosen (och katter har inget vidvinkelseende).
 Hon tittar även på vissa tv-serier som jag ser på. Solsidan är kul.
Matlagningsvideor är också intressanta, även om det är vegetarisk indisk mat (inte lämpligt som kattmat) och man inte förstår vad som sägs. Dal Dhokli är en rätt som jag provat, kan återkomma med det.
I brist på bättre sysselsättning hjälper hon mej med lite pyssel. T. ex. när jag skulle göra korgen till sängbordet
 Jag vet inte om jag kan skylla på hjälpen jag fick, men det blev en ganska sned och vind korg. Det är inte så noga ändå med en korg som ska stå dold i sovrummet, den funkar i alla fall.
 Att rulla alla pappersrör fick jag göra själv, det tog tillräckligt lång tid ändå ...
 När man ska fläta runt löpande så måste man ha ett udda antal stolpar så det blev 11 på ena långsidan och 12 på den andra, och 9 på båda kortsidorna.
Så här såg korgen ut omålad.
Stella hjälper mej med annat pappers- och datorarbete också när hon har tid ...

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...