Tomtens renar

"Var är dom andra?" "Dom är visst på träningsläger för att orka med när det är dax." "Jag hörde att dom var på stresshanteringsläger." "Ja, det också ..."

"Har du hört - vi ska få lönetillägg på grund av extravikt i år." "Det var på tiden - det blir ju bara mer och mer paket för varje år." "Eller kanske är det för att tomten börjat med julmaten redan i oktober ..."
Dom här söta renarna gjorda av toarullar hittade jag beskrivning på här. Jag har bara modifierat hornen genom att klippa ett par grenar på dom. Och ögonen ritade jag på ett papper, klippte ut och limmade fast, men det skulle ju passa fint med såna där rullögon till dessa renar. Nosarna är små pompombollar.

Och så ett par tomtar som diskuterar problemet med utbrända renar ...
Inspirationen till dom hittade jag hos Crafts by Amanda.
Bakgrunden målade jag med akrylfärg på ett akvarellpapper - granar är bland det lättaste man kan måla!

Read Comments

2 kommentarer:

lopplisa sa...

He he.. så fina renar! Ja, och tomtar med för den delen! Förbereder du för ett litet julspel??

Miris Skaparlusta sa...

Det är nog ett lömskare spel jag bedriver. Jag har ställt in denna scen i Tims rum (gästrummet) för att han ska inse hur nödvändigt det är att jag snart får barnbarn som ursäkt för att hålla på med toarullepyssel. För det är väl inte värdigt en gammal tant att hålla på med sånt här alldeles själv, eller?