Lite mer avancerat Rainbow Loom-armband

Man måste ju öka svårighetsgraden för att utvecklas, så från dom allra enklaste gummisnoddsarmbanden tog jag nu steget till en mer avancerad modell.

 Inte superjättesvårt, men man måste vara uppmärksam och följa videons instruktioner noga. Trots att jag trodde mej vara så noga så lyckades jag missa ett par loopningar på dom gröna partierna - det upptäckte jag förstås inte förrän det var klart. Så det blev till att riva upp och göra om alltihop. Men det gick riktigt snabbt att göra om för nu visste jag hur banden skulle sättas upp på loomen och alla pärlor var ju redan trädda på sina band.
Jag använde ponybeads i en mindre storlek än de i videon, men huvudsaken är att dom har tillräckligt stort hål för att få igenom en gummisnodd. Det är fyra blommor så det går åt 24 pärlor och 24 band att sätta pärlorna på. 20 gröna och 31 svarta (eller vilken färg man nu väljer) + 7 till skarvning.
Armbandet skarvas med en enkel snoddkedja för att bli tillräckligt långt.

Videon är på ryska men som på alla Rainbow Loom-videor visas tydligt hur man gör steg för steg och man kan bara stänga av ljudet när man ändå inte förstår vad som sägs. En sak kan förtydligas och det är att hon visar hur man kan sätta en pärla också i det gröna partiet, men armbandet som görs är utan dessa gröna pärlor och det blir då den här varianten.

Read Comments

1 kommentarer:

lopplisa sa...

Men snälla du! Vilken snits och utveckling! Med ett sådant fint resultat går det ju inte annat än att ha överseende med ännu ett återfall.. :)