Lite försenat ...

Jag skulle ju ha gjort det här igår, för nu är vi ju inne på vecka 48. Det gäller alltså Liies Bloggutmaning 365, men här är alltså frågorna för vecka 47.

(bild från clipartpanda.com)

VECKA 47 - GODSAKER

321. Vad äter du på när du går på bio?
322. Har du någon regel om när onyttiga godsaker är tillåtet och inte?
323. Vad tycker du om lösgodis?
324. Om du tänker på något nyttigt snacks som också är riktigt gott, vad tänker du på för snacks då?
325. Tipsa om två saker som man kanske inte förväntar sig är goda tillsammans men som är det
326. Hiss & Diss - Godsaker
327. 5 godsaker du äter minst en gång i månaden

Mina svar:

321. Jag går aldrig på bio. Fast när jag nån gång gjort det så tror jag inte jag ätit nåt, inte som jag minns i alla fall. Att vara borta från kylskåpet är ju ett bra tillfälle att låta bli att äta något onödigt, tycker jag.

322. Onyttiga godsaker är tillåtna när man helt enkelt är vansinnigt sugen på vad det nu är. För annars äter man nåt annat (mindre onyttigt) i hopp om att bli nöjd med det - fast man blir aldrig nöjd förrän man fått det man suktar efter och det slutar med att man äter en massa annat plus det där man verkligen ville ha. Så det är bättre att ta det på en gång.

323. Lösgodis köper jag aldrig. Det är snuskigt! Vem vet hur många som nyst, hostat och grävt med sina smutsiga fingrar i detta godis. Ska jag ha godis så ska det vara paketerat.

324. Frukt helt enkelt - som dom är eller i form av t .ex smoothies. Och nötter! Jag har en pinterestboard som heter Snacktime, där finns recept på en del mer eller mindre nyttiga snacks.

325. Hmmm. En gång för länge sedan, när jag var vansinnigt sugen på varma mackor, uppfann jag kombinationen ketchup, kaviar och purjolök + ost. För det var det enda jag hade hemma som kunde gå att ha som pålägg. Det blev otroligt gott! Och jag har gjort såna mackor flera gånger sen dess. Nu har jag inte köpt kaviar på länge (sen jag blev vegetarian) så jag kan sakna den där kombinationen. Men jag har beställt med Tim och han har köpt tångkaviar (finns ju inte här). Så jag hoppas han kommer ihåg att ta med den när han kommer upp - kanske blir det då såna där varma mackor igen.

326. Hiss - godsaker kan få en att må bra - för stunden. Diss- onyttiga godsaker får en att må mindre bra - strax efter man stoppat i sig det.

327. Choklad förstås. Lite kakdeg kan det bli ibland. Men för tillfället blir det faktiskt mer av det nyttiga godiset i form av plommon, päron, hallon och äpplen.

Read Comments

0 kommentarer: