Halsband med rosa bling och korallröda pärlor

Äntligen klarnade ögonen. Dagen började inte så bra med yrsel, lätt huvudvärk och väldigt grumliga ögon. Så jag har mest vilat idag eftersom jag ändå inte såg att göra så mycket och var mest trött. Men vid sextiden i afton blev sikten lite bättre, så då passade jag på.
Jag har ett par örhängen som av nån anledning legat på köksbordet, och när jag tittat på dom så har jag känt att jag skulle kunna göra ett halsband i samma stil. Så nu gjorde jag det. Örhängena finns i det här inlägget (tillsammans med en massa andra).

 Det är samma glittriga knappar (mycket blingigare i verkligheten) som jag limmat ihop två och två ...
 ... men det blev andra pärlor för jag hittade inte dom jag använde till örhängena (är kanske slut). Och hur som helst så ville jag ha två storlekar, så det är 6mm mellan blinget och så 4mm pärlor på resten av halsbandet.
 Jag använde en big eye-nål för att trä pärlorna på en smycketråd. Sen limmade jag fast de där glitterknapparna på tråden mellan 6mm-pärlorna.
 Tidigare i veckan har jag gjort några enkla örhängen - ett sånt där "vänta på att klockan ska bli 23 så Ziggy kommer hem"-pyssel. Först blev det dom här örhängena med några olika pärlor på hattpinnar i olika längd. Det blev lite som små julgranskulor.
 Sen hittade jag ett par udda gröna pärlor och pärlhattar och några små halvtransparenta pärlor. Jag har bara pysslat med sånt jag hittat i köket, sånt som blivit kvar i en låda efter att jag satt här och pysslade med brutet ben för snart tre år sedan.
Och häromdan hittade jag en påse med en massa kubpärlor. Den påsen hade gömt sej i en kasse med garn! Hur den påsen hamnat där begriper jag inte, men det är kul att göra såna där upptäckter. Av några av dessa pärlor plus små silverkulor (som också fanns i påsen) så blev det tre par små örhängen.
Nu väntar jag på att Ziggy ska bestämma sej för om han ska ut nåt mer ikväll. Det är ju faktiskt bara -4 grader i kväll, inte alls så kallt som igår kväll då det var 10 minusgrader. Om han inte ska ut så kan vi få göra tidig kväll för nu börjar ögonen grumla sej igen.

Read Comments

2 kommentarer:

lopplisa sa...

Ja, katter är väl nattsuddare av naturen, eller?? Lite som att ha hemmavarande tonåringar. Fina örhängen, så vilken tur att ögena klarnade!! Ha en fortsatt fin helg!!

PS Fick som något i ansiktet när jag var ute och gick idag. Iskristaller!! Vart är samhället på väg!!!!!! ;)

myrica sa...

Vilka snygga örhängen, och halsbandet var i min smak, rosa.
Ha en trevlig 1:advent
kram