Bloggutmaning 365 - Vecka 48

Inte så många veckor kvar nu av året och Liies Bloggutmaning 365. Veckans tema är "Inför julen". Detta tema kan få mej att verka mer än vanligt glädjedödare och grinig kärring, men det bjuder jag på ...

(bild från clipartpanda.com)

VECKA 48 - INFÖR JULEN

328. Brukar du köpa / få / vilja ha någon slags julkalender?
329. Har du börjat köpa julklappar ännu?
330. Vilka är dina känslor inför julen?
331. Om du sätter upp adventsljusstakarna idag, blir du först på din gata då eller har fler startat julen redan?
332. Länka en juldekoration du gärna skulle vilja ha hemma
333. Hiss & Diss - Inför julen
334. 5 saker som står högst upp på din önskelista

Mina svar:

328. Det är länge sedan jag köpte nån julkalender - kanske en sån där med choklad nån gång, annars var det förstås när Tim var barn som det förekom diverse kalendrar. Om jag får barnbarn medan jag lever (fin hint till Tim) så kan jag tänka mej att göra en presentkalender av nåt slag. Nån av alla dessa förslag kanske?

329. Jag köper inga julklappar. Punkt. Fast jag beställde en tjusig käpp till min mor för hon ville ha en, och jag sa att hon får den som en julklapp (lite i förskott för hon fick den med DHL häromdan - turligt nog är en sån käpp inte så ömtålig ifall dom ägnade sej åt att kasta paket som vi sett filmade exempel på nyligen).

330. Mina känslor inför julen är inte positiva, nej. Jag börjar må dåligt redan i november. Har hatat julen så länge jag kan minnas - möjligen var det när Tim var barn som jag tyckte det inte var helt och hållet gräsligt. Om jag får barnbarn (medan jag lever) så ska jag försöka tycka det är lite kul med jul ändå. Trots allt tycker jag ändå det är kul att träffas som vi gör på annandan, att umgås och föra hetsiga diskussioner. Det är julklappshysterin och matfrossandet som jag har svårt för.

331. Jag ställer faktiskt fram en och annan adventsstake och tänder nån ljusslinga, men jag gör det inte förrän första advent (idag alltså) - och då har alla grannar redan haft uppe sina minst en vecka. Att jag håller hårt på att inte gå adventandet i förväg kan vara en liten demonstration för att visa att jag inte alls är så förväntansfull inför julen (har inte tänkt på det förut, det var nåt jag kom på nu), för egentligen gillar jag just det där med ljusdekorationer och kunde gärna ha det igång hela det mörka halvåret.

332. Jag kan tänka mej nån sån här alternativ julgran som inte katterna river omkull ...

333. Hiss - Snart är julen förbi. Diss - Det är inte över än ...

334. Fred på Jorden, snö, barnbarn, choklad och sist men inte minst SUNT FÖRNUFT till alla människor, särskilt politiker och andra makthavare för det är nånting som det är stor brist på och en förutsättning också för den första önskan på min lista.

Read Comments

0 kommentarer: