Armband med öglepinnar och kedjor

Och så dom där mellandelarna och kristallrondellerna som jag använde häromsistens när jag ägnade mej åt enögt smyckepyssel. Det blev svarta lappen idag också för jag känner fortfarande att jag blir piggare när jag använder den.

 Eftersom jag hade kvar mer av dom där mellandelarna och även tillräckligt av kristallrondellerna (men nu är det inte många kvar) och det låg kvar i köket, så blev det alltså mer av detta. Jag sitter och pysslar i köket bara för att det är alldeles för stökigt och översvämmat av allt möjligt på pysselbordet i butiken. Fördelen med att ta upp sakerna är också att då har jag bara det, och slipper bli distraherad av allt annat som finns där nere.
 Förra gången gjorde jag ju ett väldigt enkelt armband, så nu fick det bli något mer avancerat. Till detta behövde jag då gå ner och komplettera med två bitar kedja, öglepinnar, lås, bindringar och en förlängningskedja.
 Eftersom man i princip måste avsluta pinnarna med öglor så använde jag öglepinnar bara för att det ska bli lika i båda ändarna. Jag är inte helt förtjust i öglor så här på ytterkanten men det fick bli så. Möjligen skulle man kunna använda hattpinnar och limma fast den sista pärlan på änden, men det kände jag inte för. Och man skulle kunna sätta kedjor ytterst och fästa öglorna i dessa men det är alldeles för jobbigt - jag har provat sånt förut.
Så, nu blev det alltså öglepinnar med kristallrondell-kedja-mellandel-kedja-kristallrondell och ögla.
Jag provade faktiskt att trä ett snöre genom öglorna bara för att dom skulle få nån funktion, men jag vet inte - kanske nån annan färg än ljusblått? Vi får se, det kanske inte är färdigt än ...

Read Comments

1 kommentarer:

myrica sa...

Snyggt.
jag tror att det är snyggast utan snöret.
Ha en bra dag
kram