16 okt. 2014

Mina sängkamrater

Igår var jag till stan - andra gången i år. Förra gången var för två veckor sen då jag var på en hjärn-MR. Då hade jag en halvtimme före och en halvtimme efter att fördriva. Igår tillbringade jag hela 2 ½ timme i stan! Först hos tandläkaren, sen en träff med polaren Håkan och hans nya dam på ett café. Och så ett snabbesök på Allmosan. På mina två besök i staden har jag inte handlat någonting, förutom en bit äppelkaka på caféet igår. Jag är i total avsaknad av shoppingförmåga.

När jag kom hem igår var jag helt slut. Åt tidig middag för att få lite energi, men det hjälpte inte så vid femtiden fick jag lägga mej raklång i sängen en stund. Sen prövade jag med macka, kex, plommon (och kanske en chokladbit) men inget hjälpte mot tröttheten. Och så slog det lock för båda öronen och det släppte inte hur jag än bar mig åt. Så jag gav upp och gjorde tidig kväll, var i säng före halvnio.

Ziggy hade ju tänkt sig ut en vända till men det fick han glömma. Lite brydd var han av det tidiga sänggåendet, men går jag och lägger mej så gör han det också - ovanpå mej.

Häromdan tömde jag mobilen på bilder. Min mobil innehåller i stort sett bara bilder på "katter i min säng". Detta på grund av att mobilen ligger i sovrummet eftersom jag använder timern när jag ska sova. Här är ett urval av bilderna.



























Bland bilderna hittade jag också en video med Stella ...
video

3 kommentarer:

myrica sa...

Vilka underbara foton, jag vet inget som är så ljuvligt som en eller flera katter, jag bara älskar dom
Krama dom från mig

Miris Skaparlusta sa...

Jag ska krama dom från dej Myrica, jag vet att du är kattälskare också.

lopplisa.wordpress.com sa...

Fina kattbilder och rart att Ziggy intar samma vanemönster som sin matte. Och himla praktiskt för dej att inte behöva kämpa med köpstopp då! Att du har de inbyggt, menar jag. Så behändigt! För egen del finns det bara en hejd om jag skärper mej, på områdena skor och väskor eller verktyg. Ha det fint!

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...