29 sep. 2014

Under tiden-pyssel

Egentligen skulle jag ju gräva fram något ufo, utmanad av Lopplisas "UFO Cyberjunta". Men det blev lite annat idag och inget pysslande alls. Däremot hat jag ett och annat OPI (OPublicerat Inlägg) också, såna där som inte är så angelägna utan blir liggande i utkastkorgen för att eventuellt tillgripas då det bli glest mellan inläggen. Så nu blir detta OPI ett PI.

Ibland när jag har besökare i butiken så kan dom själva botanisera i utbudet. Och jag kan då under tiden pyssla med nåt lättsamt, som örhängen. 
 Dom där tvåfärgade pärlorna som jag gjort örhängen av tidigare, ligger fortfarande på bordet. Liksom en påse med silverfoil ponybeads i olika färger.
Rhinstensrondeller med guldfärgad stomme fanns också till hands, så jag valde guldfärgade hattpinnar och örkrokar.
 Ett par silverfärgade ccb-pärlor, rondeller och blå akryl cat´s eye-pärlor.
Krackelerade akrylpärlor, små pärlhattar och silverfärgad kedja.
 Bärnstensgula krackelerade och ett par svagt gula, nästan vita, på guldtråd.
Man kan aldrig få för många örhängen - även om man bara har två öron - året har i alla fall 365 dagar ...

Och i väntan på att klockan ska bli 23, då Ziggy kommer hem efter kvällens sista patrullering så kan det bli några gummisnoddsarmband ...
Ja, han kommer hem den tiden eftersom jag talar om för honom då han går ut för sista rundan att "Du ska vara hemma klockan elva." Och han är så noga med att passa tiden, att om jag glömmer bort att släppa in honom då och klockan hinner bli kvart över elva, då kan han ta en extra runda och så får jag vänta ännu en stund, så det gäller att jag också håller tiden ...

2 kommentarer:

lopplisa sa...

Och varför brukar då en del påstå att katter just skulle vara särskilt oberäkneliga djur?? Säg den hund som går ut på egen hand och sedan kommer tillbaka på utsatt tid! Va?

OPI:s.. de var nytt för mej :) Tror inte jag har några faktiskt! Inte än i alla fall.. men det blir väl som med sockerberoendet. Innan jag visste det fanns, var sockersnaskandet i alla fall under något sånär kontroll..

Fina örhängen av glammiga pärlor! Härligt att kunna ha en hel pärlskatt att gå loss på! Det är jag lite avis på!

Ha det fint i snoddskogen och tack för länken! :)

myrica sa...

Snygga örhängen, jag tycker du gör härliga smycken.
Ha en bra dag
kram

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...