Stella gillar regn

Stella är inte den som går in för att det börjar regna, tvärtom - hon går gärna ut i regnet. Hon är ganska fascinerad av vatten överlag - hon kan tillbringa timmar med att titta på hur vattendroppar bildas om jag sätter kranen på tvättstället att skapa en droppe i minuten. Eller plaska i tvättfatet när jag sätter i proppen och fyller på några centimeter vatten, och så öppnar hon proppen lite och ser hur vattnet rinner ut, så jag får fylla på igen.
Och som sagt, börjar det regna så kommer hon inte in om hon är ute, och är hon inne så går hon ut om fönstret är öppet. Häromdan satt hon på brädan utanför fönstret och kunde lätt ha gått in när regnet började, eller krupit in i kojan. Men nej, hon springer snabbt nerför spången och in under hallondjungeln. Där sitter hon tills det slutat regna.

 Idag blev hon riktigt blöt under dagens åskskur.
Blöt i håret ...
 "Jag slickar mej torr, så du behöver inte hämta nån handduk."
 "Nu är jag både ren och torr."
"Jag kan gosa en stund i mattes knä. Men börjar det regna igen så måste jag ut."

Japp, nu började det regna igen och hon gick ut ...

Read Comments

0 kommentarer: