Tillbaks till källaren

Det blev bara torsdag som det var behaglig temperatur, sen blev det 27-28 grader igen. Så en vistelse i källaren blev nödvändig både igår och idag. Jag har sorterat färdigt örhängena och håller på med armbanden. Som om jag inte hade nog med armband så gjorde jag några nya, för det är i alla fall roligare än att bara sortera.

 Det blev mest på elastisk tråd, förutom ett på en annan typ av rem.
 Eftersom bordet alltid är fullt av alla möjliga pärlor som blivit kvar efter andra projekt så började jag med att plocka ur den samlingen.
 Mest blågröna toner. Och en bikon på en pinne som hänge på ett hängefäste.
 Gott och blandat i en mer osorterad färgkombination. Hänget me hjärtat låg redan och skräpade bland pärlorna.
 Stora ponybeads och facetterade akrylpärlor tillsammans med lite större glaspärlor.
 Det blågröna är glaspärlor och det andra tigeröga och glaspärlor.
 Armbandet med det hjärtformade toggle-låset är ett sånt här, tänkt för pandorapärlor. Istället för pandorapärlor satte jag på dom stora ponypärlorna. Det andra armbandet består av en massa små glaspärlor.
 Efter att ha gjort armband av sånt som låg och skräpade bestämde jag mej för att göra ett par armband av s. k. halvädelstenar. Fast jag har lärt mej att även dessa numera ska kallas ädelstenar, men jag tycker det känns lite pretentiöst att benämna dessa stenar på samma sätt som diamanter och rubiner, så jag kallar dom nog halvädelstenar i alla fall.
Jag använde strassrondeller i guld respektive silver tillsammans med picassojaspis i gröntbeigerost-färger, och vitgrå howlit.
Okej, lite väl överlastat med så många armband samtidigt, men why not?
(Bild från behance.net)
Jag menar, kan massajerna hänga på sej så här mycket halsband, så är ju en bunt armband en baggis ... Ju mer, desto bättre, precis i min smak!

Read Comments

3 kommentarer:

lopplisa sa...

Du är så kunnig inom bijouteriområdet! Kan alla teknikaliteter som finns! För mej är det rena rama grekiskan. Fina armband det blev av det indirekta "städandet"! Visst, kan massajerna, kan väl också du? Du är väl dessutom lite som av ett naturfolk.. the googles eller googlerna.. hur benämns ni egentligen?

Miris Skaparlusta sa...

Googletant för damer och googleman för herrar. Barnen heter googlisar. The Googlenördians som grupp. Visste du att Google tagit namnet efter ordet googol som hittades på av en nioåring låååångt före internets tid.

Anonym sa...

Jättefina armband du gör! Jag tänkte göra enkla pärlarmband med barnen, av runda pärlor. Men jag undrar hur man avslutar på ett snyggt sätt utan lås? Alltsåtyp knyter ihop ett avslut?