8 juli 2014

Lite tjatigt nu ...

Men det blev örhängen idag också. Jag har ju försökt ladda upp mej för att sy, men så kom värmeböljan och det är säkert minst 30 grader varmt i syrummet (söderläge på övervåningen). Så de senaste dagarna har jag varit i källaren och försökt få ordning på alla smycken, ifall eventuellt, möjligen, kanske jag ska vara på marknad i augusti.
Och så fick jag äntligen påfyllnad av örkrokarna som började vara på upphällningen. 500 nya krokar, nu kan jag frossa i örhängestillverkning utan att hämmas av krokbrist i alla fall.
 De nya glaspärlorna som jag blev besviken på för dom var inte alls lika distinkta i tvåfärgtonen som på bilderna. Men dom tog sig lite i det rätta ljuset och var inte så tokiga ändå. Dom tvåfärgade pärlorna är 6 och 4mm, sen fick jag leta rätt på några 8mm som kunde passa till.
 Pastelligt ljusrosalila och gult, med en 8mm pärla i lite starkare rosa färg.
Eldigt rödorangegult. 8mm cat´s eye av akryl.
 Dom grönlila pärlorna var faktiskt rejält distinkta, en lite ovanlig färgkombination.
 Orange och lila, dom var faktiskt riktigt fina.
Mer små knoppinnar hade jag beställt också och så en påse med färgglada minipärlor. Så det blev ett par örhängen med små pärlhängen.

1 kommentar:

Susanne Johansson sa...

Snygga örhängen. Det är skönt att ha en källare att krypa ner och svalka av sig i värmeböljan. För min del fick jag tillbringa lite tid vid symaskinen eftersom den står i källaren.

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...