Berlockarmband = pyssel vid akut trötthet

I ett anfall av akut hysterisk trötthet igår efter middan, var jag tvungen kravla mej ner i butiken och pyssla en stund för att inte somna huvudstupa över köksbordet. Det var inte paltkoma, för så mycket åt jag inte och jag började krokna redan under matlagningen. Däremot hade jag stigit upp alldeles för tidigt - före kl. 11 - så tröttheten hade även tvingat mej till att lägga mej raklång på sängen en stund tidigare på eftermiddagen, men det räckte ju uppenbarligen inte.
 Det var ju inte läge för några tankekrävande projekt men några enkla elastiska armband kändes lagom för att hålla mej vaken.
Armbanden består av 8mm glaspärlor i olika färger och så några av de där berlockerna som redan är monterade på hängefästen. 
Jo, några kristallrondeller är det också, vid färgbytena. 



Den pärliga sidan av armbanden.

Nu är jag också så där vansinnigt trött att jag inte vet vad jag ska göra av mej. Det är för sent för en eftermiddagsvila men för tidigt för att göra natt.
Jag har fortfarande inte anpassat mej till den här tröttheten, så ibland missar jag siestan. Däremot har jag bestämt mej för att vara ärlig med att jag är så trött och helt enkelt måste sova minst 10-12 timmar varje natt. Vilket betyder att jag sover hela förmiddagen och oftast en bit in på eftermiddagen. Jag lägger mej vid 11 men då ligger jag och läser en timme eller så. Och har då någon ringt vid tolvtiden eller tidigare och jag inte svarat, så har jag sen ursäkta mej med att "jag stod väl i duschen då", eller "det måste ha varit precis när jag var ut och hämtade posten". Det ska jag sluta med, nu ska jag jag säga som det är, att jag sov. För jag behöver det. Jag märker tydligt om jag stigit upp för tidigt, då måste jag hur som helst lägga omkull mej efter nån timme, så det är bara dumt. Har jag fått mina tolv timmar klarar jag mej betydligt bättre.
Att sitta vid datorn och skriva ett inlägg kan hjälpa till att hålla mej vaken eftersom det stimulerar hjärnan lagom mycket, men är inte så fysiskt ansträngande.
Men nu ska jag leta rätt på nån film som förhoppningsvis är tillräckligt spännande för att hålla mej upprätt en stund till.


Read Comments

1 kommentarer:

lopplisa sa...

Uffa! Låter kämpigt. Vilken tur ändå att nätet finns och fina grejer att göra i källaren. Jo, nog tycker också jag att du kan säga som det är, att du sov. Hoppas i alla fall att det blir en lagom sval sommar uppe hos dej. Värme tröttar ju också. Ha det fint!