Armband med fimoblommor

Jag har ju sett såna där fimoblompärlor men aldrig riktigt kommit på hur dom skulle kunna användas. Tills jag såg en bild av ett treradigt armband. Aha! Så då beställde jag en påse blommor.

Dom kom igår - snabb leverans, bara 10 dagar från Kina! Så idag gjorde jag tre armband. Varje armband består av tre fimoblommor och en massa 6mm glaspärlor på tre varv memorywire.




 Det är ju bara att trä på pärlorna. Först ett varv glaspärlor, plus en bit in på varv två. Sen fimoblommorna med tre pärlor emellan. Och så pärlor hela vägen tills det bara är en lite snutt kvar av memorywiren att göra en ögla av
 Blommorna har en knubbig bas med hål genom. Själva blomman är ca 15mm tvärsöver.
Jag har ju kvar en del blommor men däremot upptäckte jag att jag behöver mer pärlor i vissa färger. Det går nämligen åt ca 100 6mm pärlor till ett armband. Så jag får fundera över vilka färger jag behöver och beställa några påsar av såna också.

Read Comments

6 kommentarer:

myrica sa...

Men så härliga armband, dom var jätte fina med blommor på
Ha en fin helg
kram

Anonym sa...

Å vilka fina armband .....kan man köpa matrial av dig .....aldrig sett såna fina blompärlor ?
Kram marie

Miris Skaparlusta sa...

Hej Marie! Jag säljer inte för postleverans längre. På tradera kan det ibland finnas såna här blompärlor. Eller så köper du på eBay, sök på fimo flower beads.

lopplisa sa...

Mmm.. så hawaish!! Fina sommararmband! Tänkte förresten på dej häromdagen när tv-licens vs datorskärmar kom på tal!! Grattis! :)

Miris Skaparlusta sa...

YES, äntligen har rättvisa skipats! Sonen väckte mej med ett sms om detta i fredags, och jag gjorde genast slut med Radiotjänst. Idag har beskedet kommit att dom också ska betala tillbaks alla olagliga pengar - jippi!

lopplisa sa...

Korka upp en Trocadero eller annan fin skumpa för sjutton, händelsen till ära!! :)