Färgglada sommarfjärilar

Nu är det nästan sommar. Åtminstone försvann den sista resten av min stora snöhög idag. Och rätt varm och soligt är det.
För säkerhets skull gjorde jag några fjärilshängen. I paketet jag fick igår fanns det nämligen några nya fjärilspärlor. När jag beställde dom visste jag inte att jag hade dom som jag gjorde örhängen av. Men dom nya är i alla fall lite större och passade bra till halsbandshängen.

 Det blev tre fjärilar i rad i olika färger hoplänkade med ölgepinnar och upphängda på hängefästen. Och jag satte dom på flätade fuskläderremmar.
 Grön, lila gul.
 Röd, cerise, orange.
 Turkos, gul, grön.
 Sen parade jag ihop dom med några av örhängena.
 

 När jag skulle gå upp och ladda in bilderna i datorn så kollade jag ut på bron för att se om Ziggy var där. Det var han.
 Streeeetch ...
Det var skönt där ute i lådan men han kom in i alla fall. Han har haft väldigt mycket att göra i vår då det kommit nya katter till kvarteret och han måste åtminstone låtsas hålla koll. Så han har knappt haft tid att komma in och äta ens.

Read Comments

2 kommentarer:

lopplisa sa...

Härligt att snöhögarna försvunnit! Fina fjärilspärlor!! Om jag var katt skulle jag också ligga i låda på en veranda, i solen och slappa!! Förstår Ziggy precis. Jobbigt bara att nya katter intar området! Ha en fin vecka!

Camilla Edelbring sa...

Vilka fina fjärilshalsband passar bra till sommargarderoben.