1 apr. 2014

Åtta års-kalas

Mina pälsklingar fyllde åtta år idag. Ungefär. Eftersom dom är hittekatter är deras exakta födelsedatum höljt i dunkel, men jag tyckte det var lämpligt att dom fick bli ett par aprilskämt.
video
(mumsa, mumsa, ... raap!)
Så idag fick dom tårta, bestående av tonfisk, grädde och lite torrbitar. Stella (till vänster) är ett riktigt matvrak. Ziggy hade hunnit äta lite innan och kombinationen av tonfisk och vispgrädde föll honom inte alldeles i smaken (har jag förståelse för).
Så här såg tårtorna ut innan dom högg in. Den mindre var till Stella men hon hade gladeligen slaskat i sig Ziggys portion också om jag inte räddat undan brickan efter att Ziggy lämnat scenen.

3 kommentarer:

Susanne Johansson sa...

Här firar vi också en 8 åring fast med märgen. Hurra hurra för Pepper

myrica sa...

Grattis till dom fyrbenta lite i efterskott, du får krama dom från mig.
Jag hoppas att det är bra med dig, och vilka fina knut grejor du gör.
HA en bra helg
kram

lopplisa sa...

Hipp hipp hurra! Vilken omtänksam matte! Fina tårtor!

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...