26 mars 2014

Bara bilder

Efter mitt ofantligt långa förra inlägg om Pinterest så tänkte jag sona detta och göra ett inlägg med (nästan) bara bilder ur mina pinterestanslagstavlor. Ganska långt inlägg det här också, men mindre text i alla fall (för alla som, liksom jag själv, inte orkar läsa långa texter (fast skriva dom har jag inget problem med)).
De flesta länkar till tutorials, i vissa fall bara bilder som inspiration.

Pyssel

Från Easy Makes Me happy.
Från Brit+Co
Från five brothers one sister
Från Aimee Writes.

Smyckeidéer

Från Thanks, I made it.
Från Beadsmagic.
Från We Can Re-Do It.

Virkat (gratis mönster)

Från Woolen Mitten
Från Readheart.
Från Favecrafts.

Papperspyssel

Från The Red Thread Blog

Dockor och mjukisdjur

Kan köpas från Kidsbags, men man kan enkelt göra själv med bilden som inspiration.
Mönster kan laddas ner hos Fabric Editions, Inc.
Tutorial finns hos Craft-Craft.net
Mönster kan köpas hos Bit of Whimsy Dolls, men med bilden som inspiration kan du säkert göra ett eget mönster.

Och så avslutar jag med ett recept på en riktigt chokladig kaka ...

Du vet väl om att om du använder webbläsaren Chrome, så du kan högerklicka på en sida och välja "Översätt till svenska". T.ex för ingredienser i ett recept. I en text kan det bli lite underliga meningar, men för det mesta rätt begripligt ändå, åtminstone översättningar från engelska.


Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...