Nu är det vår, eller ...?

Åtminstone var det ju rena värmeböljan idag, jämfört med igår! Jag blinkade till ett par gånger då jag tittade på termometern i morse, och sen fick jag kolla på den några gånger till innan jag kunde tro på det. Det var bara 8 minusgrader idag, motför 28 igår - 20 grader upp på bara några timmar! Fast Ziggy trodde att jag ljög då jag sa att han kunde gå ut för att det var varmt idag, så han höll sig inne för säkerhets skull. Ska bli spännande att se vad det kan bli för temperatur i morgon ...
I kväll har jag kanske kommit på varför jag varit så oinspirerad de senaste månaderna - det kan bero på att jag aldrig tillbringar nån tid nere i butiken numera. Så ikväll när jag skulle gå ner för att se om Stella lämnat dörren öppen, så fick jag för mej att jag faktiskt skulle sätta mej en stund där nere, vid mitt evigt kaotiska pysselbord (en snabbt övergående tanke att jag skulle städa där flög också förbi). Jag fick sällskap av dom där pälsklingarna som möjligen fortfarande är kvar där (så jag får gå ner en gång till för att stänga dörren).
Och jag gjorde två armband - heja mej!

Här är dom tillsammans med det grönorangea som jag gjorde igår.
 Jag mjukstartade med ett mycket enkelt armband av plastpärlor på elastisk tråd. Dessa pärlor har två parallella hål.
 Sen låg det en påse med såna här akrylknappar på bordet. Dom är guldfärgade med en stor ljusrosa "diamant".
 Öglan på baksidan är ganska stor så jag kunde trä knapparna på ett silkesnöre (fast jag fick smala av änden och styvna den genom att smälta den med en tändsticka). Jag gjorde en ögla i ena änden av snöret och så använde jag en av knapparna som knäppning.
 Till makraméknytningen använde jag cerise vaxat bomullssnöre.
 Nu ska jag gå ner och se om alla katter kommit upp så jag kan stänga och låsa alla dörrar.


Read Comments

0 kommentarer: