Inspiration från webben via Pinterest

Eftersom jag inte lyckas komma igång med att göra något så får jag istället dela med mej av all inspiration som jag överväldigas av - ja, det är kanske att det blir alldeles för mycket man skulle vilja göra, som gör att inget blir gjort ...
På mina pinterestboards samlar jag en del av allt jag hittar. Sen tittar jag på andras boards och blir ännu mer överväldigad - det tar aldrig slut!
Så här är ett litet urval:

Fantastiska ugglor av brädbitar och diverse metallskrot från från Greg Corman.
Totempålar av keramik av Sally Russell. Skulle ju lika gärna kunna göras av stenar!
Lampskärm av knappar från Topdreamer.
Söta tomtar från Roxy Creations.
Träig tomte av drivved. Från M Reitsma Design.
Ängel av tyg, filt och band, från Snow Fish- Etsyshop.
Ängel av glasspinnar och lite annat. Från UsefulDIY.com.
Kransar och julgran av band och tygremsor, från Craftsncoffee.
Kudde av gammelgammelmormors alla gytlappar. Från Tiina Veidemann Design.
Och av gammelmormors virkade dukar gör vi pulsvärmare! Idé från quovadis på Etsy.
Fågelholkar av yoghurt(eller annat)förpackningar och glasspinnar. Hittades på Flickr men härstammar från nånstans på Mini Taller d'arts  facebook.
Knappcyklar. Från This, that and everything inbetween.
Spargris av petflaska från UsefulDIY.com
När alla julklappar är öppnade gör du ett värstingbygge av alla tomma lådor och stoppar in överblivna ljusslingor! En installation av Annalise Rees.
Jättestora glaskulor? Nej, iskulor! Färgat vatten i ballonger, ställ ut att frysa, klipp sönder ballongen, voila! Funkar förstås bara om man har en riktig vinter med minusgrader. Idé från Justimagine.


Read Comments

6 kommentarer:

FarmorMormorA sa...

tänk så mycket roligt man kan göra. Så där blir jag lite då jag kommer in på ett bibliotek också. Tänk så mycket böcker det finns att läsa! De där cyklarna..de fastnade jag verkligen för!!
sv. Hoppsa du blir lika nöjd med läsplattan som jag är. Ha de Gott

lopplisa sa...

Fina tips!! Iskulor känns ju nära till hands att göra, när istiden väl slår till! Just nu har vi 6 + och vindar som definitivt inte kommer från norr (till skillnad från häromdagen). Passar mej fint!

myrica sa...

Så många härliga saker man kan göra, jag gillar ugglorna.
Ha en trevlig Advent.
kram

lopplisa sa...

Hejsan!! Tänkte bara titta in och önska lite God Jul!! Förmodar att du inte är i färd med att stöpa korv och stoppa ljus!! Kanske är det läsplattan som lockar??? Ha det gott!! /Pia

Miris Skaparlusta sa...

Attans - jag har glömt bort att både stöpa korv och stoppa ljus! Jag är väldans upptagen med utprovandet av min egenhändigt framtagna bantningsteknik som heter "den som sover äter inte" - enkelt och billigt! När jag vaknar nån gång i mars får jag se om den varit effektiv också. God Jul everybody!

lopplisa sa...

OK! Det verkar ju klart bättre att kunna sova, än inte, så klart!! Ha ett fint vinteride! :) Hoppas du har hull som räcker! Jag väntar ut dej senast i mars då, när brunbjörnen svulten och yrvaket letar efter föda och marskatterna skriker i buskagen som Mosebarn (och beach 2014 är inom räckhåll..)! Ha det!! :)