3 dec. 2013

Blingeling!

Igår kom det äntligen, paketet jag väntat på i flera veckor - högvis med bling! Passar ju bra när julen närmar sej. Fast lite glitter och glamour är väl aldrig fel oavsett årstid.
 Det kom faktiskt sorterat i påsar men när jag öppnat och hällt ut alltihop blev det ju en hög. Som vanligt var det svårt att fota det som glittrar och blänker, så jag lovar att dom är mer glittriga i verkligheten än på bilderna.
Alla dessa glitterstenar har flat silvrig baksida och hål i båda ändarna så att man kan sy fast dom, eller sätta olika fästen på dom för att göra smycken. Jag har inte tänkt ut hur jag ska använda dom än, gjorde bara några halsbandshängen och örhängen som hastigast.
Droppmodell i tre färger. Dom är 16x30mm stora. Dom har platta stenar och får ett lite ödleskinnsutseende. Kostar 2,50/styck. Jag har 9 st av vardera färgen
 Blå med dragning åt lila
 Silvriga
 och cerisa.
Taggigt glitter har dom här. 16x28mm. Också 2,50/st. Har 8 av varje färg
 Turkosa
Dom här är rosaaktiga när ljuset kommer rakt ovanpå, men i andra vinklar skiftar dom och visar blågröna toner. 
 Ovala ofärgade, 13x18mm. 2 kr/st. Jag har 16 st av dom.
 Turkosa droppar i mindre storlek, 13x18mm. 2 kr/st. (19 st, skulle ha varit 20)
 Spetsiga bladgröna ovaler, 9x18mm. 1 kr/st (30 av dom)

 En bunt mixade färger i samma form och storlek som dom gröna.
 Fyra udda droppar som jag satte bygelfästen på, så blev det halsbandshängen.
Två av dom taggigt rosaskimrande dropparna satte jag bindrinar i större modell på, och gjorde örhängen av.
 Sen hade jag också köpt ett par armband. Dom fanns i flera färger så det var lite svårt att bestämma, men det blev ett rött och ett neongrönt.
Dom är lätta att sätta på och ta av för dom här "pärlorna" med rhinstenar är faktiskt magnetlås som man bara klickar ihop.
Som sagt, svårt att välja. Jag skulle kanske ha köpt ett svartvitt som matchat halsbandet och örhängena jag gjorde tidigare.

4 kommentarer:

FarmorMormorA sa...

Snygga flätade armband. Å så praktiskt med magnetlås. Är ju annars helt hopplöst att sätta ihop armband med bara en hand! Ha de Gott
Sv. Jag har lite snabbt varit inne och kollat på din skrivarblogg. Men dit skall jag igen och verkligen läsa! Spännande. Har också tankar på en skrivarblogg där jag kan lägga ut lite texter...Men det är så mycket jag vill och skall hinna med :-)

myrica sa...

Passar perfekt nu till jul med lite bling bling,
Ha det gott
kram

lopplisa sa...

Halloj in da house! Very much blingbling!! Skönt att paketet dök upp! Skulle vilja bajja de gröna bladen á 1 kr. Vill du inte sälja rubbet i ett svep utan behålla en del, är jag öppen för förslag. Har du kvar min mejladress? I så fall kan du väl meddela hur mycket jag blir skyldig och till vilket kontonr jag ska skicka stålarna. Det kanske inte låter som en seriös beställning, men det är det! Blir bara lite tagen av allt gnister!

Miris Skaparlusta sa...

Lopplisa, jag hittade din @adress, så jag återkommer till dej den vägen.

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...