Silverglittriga virkade örhängen

Det är ju verkligen hopplöst att fotografera glittriga saker! Blinget försvinner och det blir alldeles platt och tråkigt. Säkert finns det nåt knep om man har rätt utrustning och kunnande, men jag fick fuska dit lite stjärneglans på bilderna.

I programmet Paint Shop Pro finns det en funktion som jag inte använt på flera år, det heter Picture Tube. Med den finessen kan man "måla" med olika bilder - man kan skvätta ut katter och blommor och allt möjligt på en bild. Nu tog jag och letade fram en picure tube med stjärnblänk och klickade dit på ett par av bilderna. Skapandet av lådan på första bilden är ett filter i programmet Photoscape.
 Well, åter till själva örhängena. Dagens modell är alltså virkad av silverglittrigt tunt garn. Det blev ett par blommor (eller snöstjärnor) i enkel modell som jag satte direkt på örkrokarna.
 Jag köpte både guldglittrigt och silver. Det är små nystan (8 gram 64 meter) - Candy från Svarta fåret. Jag har köpt några olika färger av bomullsvarianten också, få se vad det kan bli av dom.
Idag var det dock inga snöflingor i luften - det regnade! (Var det för att jag gjorde regnbågsörhängen igår?) Fy Fabian, nu blir det väl oframkomligt igen som förra måndan, då jag knappt tog mej till postlådan på grund av den hastigt påkomna blankisen. Fast det ska vara plusgrader i morgon också så med lite tur kanske barmarken töar fram, även om det är tvivelaktigt då det nog är några centimeter is det handlar om. Usch!

Read Comments

2 kommentarer:

lopplisa sa...

Jag ser att du har snöat in på glittergarn!! Fina örhängen blev det! Ja, visst är det svårt att fota metall!! Men du hittade i alla fall ett gott substitut för att få fram glansen!! Vad gäller garnet, är det ju drygare än vad jag själv trodde vid ett inköp inför en grej jag skulle göra. Nu har jag flera nystan, men det gör inget. Förr eller senare går det säkert åt.

Eva sa...

Heja Miri, snygga örhängen