Regnbågsörhängen

Jag fortsätter med mitt nypåkomna tema - Ett par örhängen om dagen är bra för ... magen? Hmm, njä, men humöret?!

 Idag blev det ett par regnbågsörhängen. Av det regnbågsfärgade nylonsnöret och bandfästen.
Snöret satte jag på en bit dubbelhäftande tejp (försökte med vanlig tejp först men den var inte klibbig nog). Jag gjorde slingor och tryckte fast på tejpen. Måttade med fästet och pressade ihop bandslingorna så det blev samma bredd som fästet (13mm). Vek över tejpen från sidorna så allt hölls ihop.
 Även om den dubbelhäftande tejpen är smal (6mm) så fick jag klippa bort lite i överkanten för att få in det i fästet. Fästet kläms ihop med en tång och fransarna sitter stadigt. Öronkrokarna satte jag direkt på fästet. Sen klippte jag upp fransarna nertill och klippte en sned avslutning.
Fransarna var lite krokiga eftersom snöret hade en del veck, men jag spolade vatten på fransarna och pressade till så det blev mer ordning på dom.

Read Comments

2 kommentarer:

lopplisa sa...

Jättefina!! Riktigt härliga! Jag kan se en god exportmöjlighet till Ryssland faktiskt!

Miris Skaparlusta sa...

Haha, jag ser rublerna rulla in! Jag tror faktiskt jag ska skicka dom till Putin himself som julklapp (han kan ju ha dom inne i garderoben om han inte vågar komma ut).