Månörhängen

Skräck och fasa, som befarat, nu är det isigt! Samtidigt är det flera plusgrader och rejält blåsigt. En granne med traktor slängde i alla fall ut sand på min garageinfart idag och själv var jag ut med en hink och handsådde där det behövdes. Tur att jag har gott om mat i frysen och låneböckerna behöver inte återställas än på en vecka, så det var bara till postlådan jag behövde ta mej (fast inget roligt paket väntade så det kändes onödigt också).
Promenader är alltså inte att tänka på, så den enda motion jag fått idag är en vända ner till butiken för en liten pysselstund. Och så upp på övervåningen för att göra det här inlägget. Trappspring är ju en inte alltför oäven motionsform, om man tar det försiktigt och inte bryter benen (snart två år sedan sist). Numera är jag så försiktig så även om jag ser att jag är nere på golvet så känner jag efter mycket noga innan jag vågar lita på det (min syn är ju inte helt pålitlig heller).

Jag gjorde örhängena av tre olika ringar, opalitpärlor och en skimrande knapp. Opalitpärlorna är speciella för dom får ett guldigt skimmer när ljuset lyser genom dom. Knapparna är av akryl och skiftar i färg (blålila till rosa) beroende på ljusets vinkel.
Jag band ihop ringarna med silvertråd upptill och gjorde en ögla för upphängning. Opalitpärlorna bands fast mellan de två yttre ringarna med silvertråd. Knappen bands fast på baksidan och tråden går bakom ringarna och upp till fästet .
 Knapparna är 13mm stora och kostar 2 kr/st.
Dom är kulliga som en halvmåne och har en stor ögla för fastsättning på baksidan.
Jag har inte gjort så många nyinköp i år för jag har alldeles fullt nog ändå i butiken. Men för en månad sedan gjorde jag ett köp på Ebay som jag väntar på och hade hoppats skulle komma idag till slut. Kommer dom inte i veckan börjar jag tro att dom inte kommer alls, och det vore ju synd, men säljaren lovar pengarna tillbaks om varorna inte kommit inom 38 dagar, så jag får väl avvakta lite till.

Read Comments

5 kommentarer:

myrica sa...

Vilka härliga örhängen, dom var fina.
Ta det lugnt nu när du är ute.
HA en trevlig dag
kram

lopplisa sa...

Fina örhängen! De blev lite galaktiska, både till form och i material! Spännande med opaliter! Hörru.. du har väl broddar???

Miris Skaparlusta sa...

Jag har broddar, men enda säkra sättet att ta sig fram nu är väl att åla på magen och dra sig fram med isdubbar - då kan man i alla fall inte ramla.

lopplisa sa...

Ha ha.. just en grann syn! Annars kunde du ju utrusta dej med en fön i varje hand och blåsa bort hal is fläckvis, passande fotstorlek..

Miris Skaparlusta sa...

Jag har ett par fönar, men skarvsladdarna räcker inte (det är drygt 500 meter upp till ICA). Men jag kan kravla mej upp till OK och köpa en dunk bensin, hälla utför backen och tutta på ...