Kedjeörhängen

Nu är jag riktigt slut, alldeles darrig av trötthet. Flera sömnlösa nätter (inatt låg jag vaken till framemot sju på morgonen) den senaste veckan börjar kännas som en blytyngd över bröstet. Min hjärna saknar avstängningsknapp och när jag inte orkar koncentrera mej på något särskilt, så håller den bara på och irrar runt och gastar och hetsar upp sej över allt möjligt. Jag försöker att inte bry mej (att argumentera emot en upphetsad hjärna är lönlöst) och när jag tröttnat tillräckligt på surret så tar jag upp en bok och läser. Helst bör det vara en avancerad bok om kvantmekanik, strängteorier m.m., sånt som kräver att fler än en handfull hjärnceller samarbetar. Eller så funderar jag ut en bok/film med en komplicerad intrig som kräver uppfinnande av nya naturlagar och djupa psykologiska och etiska begrundanden. Eller så får jag helt enkelt hoppas att jag somnar nästa natt.
Dallrande i knäskålarna av utmattning var jag i alla fall ner och petade ihop ett par örhängen även idag.

 Det blev ett par provkartor av diverse kedjor upphängda på ett par creoler. Mellan varje kedja sitter en minisilverkula.

Read Comments

4 kommentarer:

lopplisa sa...

Attans jobbigt!!! Hoppas du kan sova ikapp inatt! Avancerade böcker! Skulle själv inte ens fixa strängteori for dummies. Har nog lika liten hjärna som Nalle Puh tyvärr

Miris Skaparlusta sa...

Strängteorin är så bisarr så jag så jag tror dom s.k. forskarna bara hittar på. Dom hittar på en teori och sen försöker dom räkna ut om den stämmer, när det inte stämmer så hittar dom bara på något nytt, det är faktiskt så det går till. Dom tror i alla fall att världen består av 11 dimensioner (om dom inte hunnit ändra sej sen sist), vilket jag tycker låter fjuttigt i ett kosmiskt perspektiv, förmodligen har dom missat nåt decimalkomma nånstans i uträkningen ... Jag tror Nalle Puh (och Lopplisa) kan fantisera ihop en minst lika bra teori ...

myrica sa...

Oj så härliga örhänge, jag skulle vilja ha flera av dessa örhängen du gör.
HA en härlig Advent
kram

lopplisa sa...

Ja, 11 dimensioner låter lite lite. Själv är jag så överdimensionerad att knappt det dubbla räcker... Nåväl, om jag nu får möjlighet att tänka fram en egen teori, ska det i alla fall inte var någon sträng sådan. Fram för mer mildhet här i världen och peace, love and understanding.