13 okt. 2013

Åtminstone nånting

Nu har jag haft en riktig svacka igen och haft noll inspiration att göra något som helst. Men förra lördan var Julia förbi, min f.d. varannan vecka-stamkund. Eftersom det var länge sedan jag sett henne så undrade jag ju vart hon tagit vägen, och då berättade hon att hon flyttat! Till en by sex mil utanför Sorsele. Jaha! Det är ju en bit, så det blir inte några varannan vecka-besök längre, men kanske en gång i månaden.
I alla fall var det ju trevligt att träffa henne igen. Eftersom hon hade sina verktyg hemma så passade hon på att pyssla lite hos mej.
Det blev ett par änglahängen, med ett klolås som upphängning. Det är en bra idé, då kan man lätt flytta eller byta ut hängena och sätta dom på olika remmar eller kedjor. Till änglarna använde Julia två olika vingar, vita cat´s eyepärlor till huvud, en akrylblomkjol och ett silverfoilglashjärta.
Och medan Julia pysslade så passade jag också på. Det blir ju inte att jag är nere i butiken nu annat än när jag får nåt besök där, så det blir inga timmar att fördriva som förut då det blev en hel del smycken just bara för att jag satt där nere, och det är därför det inte blivit så mycket pyssel på sistone.
Men nu gjorde jag i alla fall ett par enkla armband.
 Det var Julia som uppmärksammade mej på dom där blomspännena som jag tidigare gjort ett armband av.
Nu satte jag dom på ett turkost sammetsband.
Sen har jag några döskalleknappar i en vag guldfärg (nästan lite mer åt ljus koppar upptäckte jag när jag jämförde med "riktig" guldfärg).
Dom har en stor ögla på baksidan så det gick att trä det där sammetsbandet genom dom också.
Jag avslutade båda armbanden med bandfästen, klolås och kedja.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...