Skåpfynd

Jag har hållit på ett tag och rensat och röjt i skåp och garderober och igår gjorde jag ett fynd. I skåpet ovanför städskåpet hittade jag en plastkasse med något som skramlade. Till min stora förvåning hittade jag ett gäng plåtburkar.

 Det var en större rund burk och så var det dessa små hus. Varför dom hamnat i en plastkasse i ett skåp kan jag inte begripa. Dom måste ha legat där ända sen jag flyttade in i huset och helt enkelt bara stuvade in saker lite hur som helst. Jag har bara ett ytterts diffust minne av att jag sett dessa burkar förut. Har jag köpt dom (på Myrorna när det begav sig), eller fått dom av nån? Ingen aning.
Men när jag pratade med min Mor idag så nämnde jag dom här burkarna och hon tyckte dom lät bekanta, att det var några som hon haft. I alla fall är dom nu återfunna och jag ska se om jag hittar nånstans att ställa dom, för dom är ju fina. Kanske kunde jag ha dom för förvaring av färgsorterade knappar tänkte jag - för jag trodde dom var tomma ... Men medan jag pratade med Mor lyfte jag på en burk och skakade på den och insåg att det fanns något i den, faktiskt i fyra av dom (butikerna).
Det var såna här tepåsar med olika fruktteer. Påsarna låg i förslutna plastpåsar så kanske finns det lite smak kvar i dom, jag ska testa i alla fall.
 Godisbutiken
 Mataffären
 Bageriet
 Blomaffären
 Och boningshuset.
 Olika takpannor har dom allihop!
Gavlarna.

Den här burken fanns i samma plastkasse och den kan helt säkert komma till nytta, den är ju lite större.

Read Comments

4 kommentarer:

lopplisa sa...

Prima burkar!! Inbitna Feng shuister lär aldrig ha turen att "råka" ut för något dylikt! De vet inte vad de missar!!

Miris Skaparlusta sa...

Precis! Vitsen med att inte ha full koll är att man kan gå på fyndspaning i sitt eget hem. Ibland kan man t.o.m. hitta bortglömda pengar i nån ficka, eller låda! Jag ska fortsätta mina utgrävningar (har bara skrapat på ytan än) och se om något nytt intressant dyker upp.

Susanne Johansson sa...

Jag älskar ditt fynd av burkar. så supersöta, dem kanske jag kan använda som motiv att måla av på något annat föremål?

Miris Skaparlusta sa...

Ja Susanne, du kan säkert måla några liknande butiksmotiv med frestande godsaker i skyltfönstren!