27 sep. 2013

Blingknappar

Jag är totalt oinspirerad att göra något som helst, men jag fick lite nya knappar häromveckan som jag åtminstone kunde göra lite blingsmycken av. För det är blingiga knappar, typ stora rhinstenar.
 Turkosa, cerise, ofärgade och ljuslila. På baksidan är dom silverfärgade. Dom är 15mm stora.
 Först gjorde jag ett par cerisa örhängen. Jag satte knapparna på stora bindringar och så atte jag dit en liten bindring också för att knapparna skulle hänga rätt i förhållande till örkrokarna. Dom njurformade låsbara örkrokarna är lite stora men det blir precis lagom längd på örhängena för mej - med kortare krokar hamnar själva blinget under håret.
 Sen gjorde jag likadant med dom andra färgerna.
Häromdan gjorde jag också enkla halsbandshängen av knapparna. Till dom använde jag bygelfästen som jag sen satt på silverkedjor.
Jag gjorde en gång ett halsband med träknappar som jag satte på guldfärgade bygelfästen.

1 kommentar:

myrica sa...

Vilka härliga knappar,
HA en trevlig helg
kram

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...