Skolstartspyssel och andra begivenheter

Idag var Maja och Lina in och pysslade en stund. Jag frågade om skolan börjat om och fick veta att dom skulle börja den nya terminen i afton klockan sex! Kvällsskola? Nja, det är väl bara första skoldagen som börjar den tiden. Dom börjar i sexan och det blir på högstadieskolan så det blir nya lokaler att lära sej hitta i.
Jag visade dom den nya knyttekniken jag lärt mej och det ville dom prova på så dom gjorde var sitt armband.
 Här är Majas som fick en fin hjärtformad knapp som lås.
 Linas gick också i blå nyanser.
Sen kom Lina på att hon skulle göra glasstrutsörhängen av sammetspärlor och en silverkon. Det var lite klurigt att komma på hur glasskulorna skulle sättas fast - det blev lite pinnar och lim. Eftersom limmet behöver torka några timmar så fick hon ta hem "glasstrutarna" och sen sätta på örkrokarna hemma.
Jag satte ihop ett par örhängen av sånt som låg och skräpade på bordet - det var ett par myntberlocker och några små hängen av pärlor som blivit över nån gång, och en bit kedja.

I helgen var det Boli´markna´n. Här är några bilder därifrån.


Några hantverkare och konstnärer hade också utställning/försäljning av sina alster. "Tant Grön" hade bland annat några jättesöta små virkade väskor. Och så var "Pärlemor" där med en massa fina armband och annat.

Och hur har det gått för rymmardrottningen Stella sen sist. Som jag misstänkte hade hon smidit nya planer. Eller rättare sagt hade jag slarvat med senaste åtgärden och hon tog sig upp genom tunneln för jag hade inte stängt till ordentligt nog upptill. Så några vändor till (och några dagars utegångsförbud) blev det innan jag i söndags äntligen fick stopp på henne. Nu har hon fått vara ute men inte lyckats ta sig den fulla friheten, vilket nog gör henne mer frustrerad än att inte få gå ut alls.
 Dom kvällar hon varit på rymmen har hon kommit hem vid halvtvå-två på natten. Då har hon varit mycket nöjd och kurat ihop sig på sängen med ett belåtet flin.
Ziggy har också legat i sängen och tagit upp plats. Nånstans under täcket har jag knökat in mej i tämligen obekväma positioner ...

Read Comments

0 kommentarer: